pühapäev, 27. märts 2016

Penang

Langkawist Penangi kulus mootorpaadiga vaid paar tundi. Tegemist oli suuremat sorti mootorpaadiga mis koosnes kahest reisijatele mõeldud tasapinnast, välja minna ei saanud. Kokku võis see mahutada paarsada inimest.

Paadis kohtasin armast paari, kes oli Saudi Aarabiast Langkawil mesinädalaid veetmas. Noor naine abiellus 3 lapsega mehega, kelle naine oli aastaid tagasi surnud. Mees oli kasvatanud üksi kolme last, usun, et suguvõsa ikka aitas. Nüüd said lapsed ilusa noore ema, kes vanemast tütrest väga palju vanem polegi. Pulmapildid, mida näha sain olid vägevad.


Mees oli väga abivalmis sadamas mu reisikotti tassima, mis oli päris raske, kuna olin ostnud Langkawilt tax free paradiisist 1 liitrise pudeli likööri. Penangi sõbrad, kellega kohtusin Chiang Mais ja kellele ma külla sõitsin, palusid mul seda teha, kuna Penangil on see topeltkallis. 1 öö Langkawi pealinnas Kuhais möödus Park Inn Hotellis, mis oli sadamast  vaid paari kilomeetri kaugusel. Selle 2 kilomeetri sees laiutas kena park ja Eagle Square, kus ilutses Langkawi sümbol kotkas. Kohe sadama vastas oli suur taxfree kauplus, kust võis hea hinnaga osta kõike head ja paremad, mida tavaliselt reisilt kaasa tuuakse - Tobleronet jt šokolaade, alkohole ja muud pudi-padi, mida oleme harjunud taxfree poodides nägema. Palju oli ka riiete ja suveniiride osakondi. Äri käib igal pool ühtemoodi... Kuah ise oli väike linnake, umbes nagu Pärnu.

Aga Langkawi isegi pole eriti suur, vaid  480 km2, millest asustatud umbes 200 km2. Lankawi kuulub 104 saarest koosnevasse arhipelaagi. Ees ootas aga Penang oma suure pealinna Georgtowniga.

Shrilann, mu Penangi sõber, kes töötab sealses ülikoolis psüholoogi-nõustajana oli mind sadamas oma avara linnamaasturiga juba ootamas.

Kuna olin viimasel hetkel enne teeleasumist vahetanud hotelli, siis sõit uude kohta ei võtnud palju aega. Naersime Shirlann´iga, et ´pime kana leiab tera´ ja et hotell, mille viimasel hetkel leidsin oli väga hea kvaliteedi ja hinna suhtega, suure vannitoaga, kus oli uhke vann ja dušš eraldi, vaade merele ja hiina prosperity templile, mis on hea enne edasisele heaolule... nii oligi.
Hiinlaste hotell mere ääres koos templi ja merevaatega
Shrilann´i mees on hindu ja neil on kolm last, pesamuna on 15 aastane, poeg, 2 tütart õpivad juba ülikoolis. Nad naersid, kui ütlesin seda vanasõna eesti keeles, ja Vincent, Shirlanni abikaasa leidis selle lause põhjal, et eesti keel sarnaneb hindi keelele. Nad õppisid kõik selle vanasõna ära ja lõpuks lindistasid telefoni, et see meelest ära ei läheks. Nii et "pime kana leidsi tera" on Penangil nüüd kuulus ja sedasi on eesti kultuuri aasiasse viidud.
Minu sõbrad Penangilt hotellis külas


Shrilann oli väga abivalmis ja viis mind õhtul välja nende populaarsesse kohvikusse, kus kohalik kohv  ja tordilõik maitses ülihästi.

Järgmisel päeval käisime kohalikus söögikohas erinevaid toite proovimas ja lõpuks viis ta mu hotelli, mille olin valinud, et hommikul valutult lennukile jõuda.

Mul vedas tohutult, et olin seal just nädalalõpus kui tal oli aega mind sedasi sõidutada, muidu oleks pidanud ühistranspordiga seiklema. Aga vähemasti seal oli ühistransport, mis oli päris hästi korraldatud ja konditsioneeritud salongidega pakkudes mõnusat jahedust lämmatava kuumuse eest.

Penang on suur tööstusasum tohutu suurte majadega. Shirlann ütles, et kuna Penang on saar, siis see lihtsalt peab ülespidi kasvama, muidu saab maa otsa.
Rannaala suurte condodega, kus võimalik omale korter osta/rentida

Eks see kasvamine pea lõivu maksma loodusele - ujumas seal käia ei saa, kuna meri saastatud ja vetes palju jellyfish´e ehk meduuse, kes mürgised ja kõrvetavad.
Meduus e jellyfish

Võid rannas peesitada ja valida hotelli basseiniga... Hinnad on seal ka euroopapärased, nii et minusugune turist, kes otsib vaiksemat ja õdusamat kohta, seal pikalt ei peatuks. Sain teada, et saar on väga multi-kulti ja kõik saavad omavahel hästi hakkama ja läbi. Moslemeid on enamus, siis on veel hiinlased, indud, taid, birmad, laose jm töötajad, ka euroopast on palju inimesi, suured it-idufirmad jne. Ta ise on neljandat põlve inglaste perekonnast ja räägib kodus ainult inglise keelt, kuigi näeb veidi malai moodi välja.
Käisin Penangis ka suures kaubamajas, kus kõik brändid, mis vähegi teada. Suurim üldse, kus ma käinud kunagi olen. No ma lihtsalt ei käi mööda ilma kaubamajades, aga seekord jäi see mulle teele, kui otsisin tai budhistide templit. Huvi pärast astusin sisse Birckenstoki jalanõude poodi, kuna mul jalas just selle firma kingad ja huvitas, et kui kallist raha peab paari eest seal maksma - 80 eurot.. päris krõbe hind..

Laupäeval võeti mind kaasa katoliikliku kiriku jumalateenistusele, mille liikmed nad on. Pink oli kõva ja teenistus pikk nagu ikka kristlikes kirikutes. Meenus lapsepõlv, kus ma mitmeid tunde Jaani kirikus pidin toolimaitset tundma.. Soojaks tegi selle ürituse Shrilanni tore perekond ja ma olin neile selle eest väga tänulik.
Lamav Buddha
Kuna olime mitmeid kordi sõitnud mööda tai budhistlikust templist, siis tahtsin ükspäev rahulikult sellega tutvust teha. Hämmastuseks leidsin templist suure lamava Buddha ja selle tagumises osas oli tai matusekoht urnidega. See oli jälle uus kogemus minu jaoks..

Tai templi vastas oli Brima buddhistlik templel, võtsin aega ka seal ringikäik teha. Erinevused olid selgelt tajutavad... Allpool mõned fotod:
Tai tempel
Birma tempel


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar